zaterdag 16 juli 2016

DIY GEZONDE SUIKERVRIJE CHOCOLADE


Ik eet heel graag chocolade bij mijn espresso.
Deze combinatie zorgt ervoor dat beide smaken nog meer tot hun recht komen.
Alleen zit er in een chocolade weer zoveel suiker...
daarom maak ik heel eenvoudig en goedkoop mijn eigen variant.

Super smaakvol en niet te vergelijken met de suikervrije chocolade uit de supermarkt.
Wil je weten hoe? Klik op dan "meer"!



Wat heb je nodig?:

50 gram kokosolie
100 gram dadels
4 eetlepels rauwe cacao
(optioneel) handje studentenhaver

Alles weer te koop bij de Aldi.

split de rozijnen en noten van de studentenhaver en hak de noten fijn.

Smelt de kokosolie in een pannetje en roer daar doorheen de rauwe cacao.


Maal de dadels fijn en voeg het chocolademengsel daarbij.


En tot slot roer je de noten en rozijnen er doorheen
en doe je het mengsel in een siliconen malletje.

Ik heb een ijsblokjes mal gebruikt, maar je hebt ze in heel veel vormen,
zoals bijvoorbeeld hartjes.


Als het gevuld is leg je de mal een nachtje in de vriezer en je bent al klaar!

Je kunt de chocolade het beste bewaren in de koelkast,
zeker als het zomer is.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten